Wednesday 2 September 2015

Perniagaan Malaysia menjadi anak syarikat coway yg terbaik di luar negara

Perniagaan Malaysia menjadi anak syarikat coway yg terbaik di luar negara

Perniagaan Malaysia menjadi anak syarikat coway yang terbaik di luar negara


Coway (M) Sdn Bhd, cabang Malaysia Korea Selatan perkakas syarikat Coway Co, baru-baru ini mengumumkan pelantikan pengarah urusan barunya.
Selepas lapan tahun menerajui, James Park Jae Young telah lulus baton pada Pengarah Urusan baru, Kyle Choi Ki-Ryong.
Ketika ia pertama kali menjejakkan kaki di Malaysia pada November 2005, Park menyaksikan prospek pertumbuhan bagi jenama Coway yang pembersih air di pasaran tempatan.
"Sepanjang tahun 2005 hingga 2006, ekonomi Malaysia telah berkembang. Sebagai pendapatan negara berkembang, ia adalah masa yang tepat untuk orang ramai untuk melabur dalam produk yang meningkatkan kesihatan, "katanya mengenai penubuhan Coway di negara ini.
Sepanjang tempoh perkhidmatan beliau, Park berjaya mengetuai perniagaan Malaysia menjadi anak syarikat terbaik di luar negara Coway, mencatatkan pulangan tertinggi atas pelaburan sebanyak 114% dan puncak 200,000 pelanggan di Malaysia.
"Coway Malaysia merupakan satu pencapaian yang penting untuk kerjaya saya," kata Park, pengarah pertama syarikat itu menguruskan.
Pada pengenalan rasminya, Choi menyatakan bahawa langkah seterusnya syarikat itu adalah untuk meningkatkan kehadirannya ke Malaysia.
"Kami akan mengembangkan cawangan kami ke negeri-negeri pantai timur, dan kami merancang untuk membina jenama kami ke setiap sudut negara ini," katanya.
Choi mendedahkan bahawa syarikat itu menyasarkan pendapatan sebanyak RM300 juta tahun ini, dan telah menyasarkan peningkatan sebanyak 20% pada tahun hadapan.
Ketika menyatakan dia mempunyai kasut besar untuk mengisi kerana pencapaian Park, Choi yakin sasaran itu akan dicapai.
Sejak penubuhannya pada tahun 2006, Coway Malaysia telah secara konsisten dilihat 20% peningkatan dalam pendapatan setiap tahun.
Choi tidak asing kepada cabang Malaysia Coway, kerana sebelum ini beliau memegang peranan Ketua Pegawai Kewangan pada tahun 2006 dan bertanggungjawab untuk membantu menyetempatkan perniagaan di sini.
Sebelum pulang, Choi berjaya operasi AS syarikat Korea Selatan sebagai pengarah urusan.
Selain rancangan pengembangan, Choi berkata syarikat itu akan melancarkan baru perkhidmatan rumah sanitasi dalam beberapa bulan akan datang.
"Kami berharap untuk membawa masuk lebih banyak peralatan rumah, dengan kira-kira lima atau enam model produk baru semata-mata," katanya.
Untuk menampung perniagaan yang membangun, Choi berkata pengambilan lebat akan berlaku tahun depan, terutamanya dalam tenaga kerja Coway Lady (Cody), pasukan syarikat itu pakar-pakar perkhidmatan wanita.
Selaras dengan usaha CSR, Coway Malaysia sentiasa menawarkan kekosongan jawatan dan peluang kemajuan kerjaya kepada ibu tunggal dan suri rumah.
"Kami mempunyai 750 Coway Tuan-tuan sekarang dan kami sedang mencari peningkatan sehingga 1000, atau lebih bergantung atas pertumbuhan perniagaan kami," jelas Choi.

No comments:

Post a Comment